وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

پورابراهیمی: دولت به‌سمت درآمد‌های پایدار حرکت کند| بدهی ۵۷۰ همتی دولت به نظام بانکی

  • کد خبر: ۱۴۴۸۰۸
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
پورابراهیمی: دولت به‌سمت درآمد‌های پایدار حرکت کند| بدهی ۵۷۰ همتی دولت به نظام بانکی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه جاری کشور حدود هزار همت تعهدات اجتناب ناپذیر در هزینه‌ها و در مقابل آن حدود ۶۰۰ همت امکان ایجاد درآمد پایدار وجود دارد و این امر نشان دهنده ناترازی عملیاتی است لذا تاکید داریم دولت به سمت درآمد‌های پایدار حرکت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری، گفت: یکی از مباحثی که امروز در فضای کشور در مورد موضوعات اقتصادی مطرح می‌شود در زمینه سیاست‌های ارزی است.

وی ادامه داد: ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی به عنوان اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل کاهش ارزش پول ملی در نظام اقتصادی که مورد نظر همه کارشناسان است. آنچه که در این خصوص دارای اهمیت است این بوده که ناترازی‌ها را به حداقل برسانیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آنچه که اخیرا بنده در مباحث خودم مطرح کردم یادآوری به دولت مستقر برای اینکه بتواند با یک مدیریت قوی در حوزه سیاست‌های ارزی اتخاذ تصمیم کند، حوزه‌های بنیادین مباحث مربوط به ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانکی و مباحث مربوط به سیاست‌های جاری که همین اقداماتی است که در تصمیم‌های بانک مرکزی مشاهده می‌کنیم لذا در ارتباط با این موضوع اصلی‌ترین بحث تراز عملیاتی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تراز عملیاتی مابه التفاوت میان هزینه‌های اجتناب ناپذیر و کاملا ضروری برای پرداخت با درآمد‌های قابل اتکا است که اصلی‌ترین درآمد در مفاهیم تراز عملیاتی درآمد‌های مالیاتی، گمرک و خدمات دولتی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: براساس اطلاعات ما در بودجه جاری کشور حدود هزار همت تعهدات اجتناب ناپذیر در هزینه‌ها وجود داشته و در مقابل آن حدود ۶۰۰ همت امکان ایجاد درآمد پایدار وجود دارد لذا کاملا مشخص است که مابه التفاوت میان درآمد پایدار در بودجه جاری و هزینه‌های کاملا ضروری برای پرداخت فاصله زیادی وجود دارد.

وی افزود: تاکید ما این است که دولت به سمت درآمد‌های پایدار برود، از سال گذشته تاکنون متوسط بدهی دولت به نظام بانکی ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بوده که در طول یکسال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. این موضوع را در فصل مرتبط با ناترازی بودجه لحاظ نکنیم پس باید چه اقدامی انجام دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعات مرتبط با مباحث تغییرات در سهم صندوق توسعه ملی در این تصمیمات هم کاملا مشخص بوده و دولت نیز به آن اذعان دارد.

وی با اشاره به ارقام تحقق بودجه دولتی، افزود: مطابق با گزارش عملکرد ۸ ماهه نخست بودجه در سال جاری درآمد مالیاتی حدود ۱۰۳ درصد و درآمد‌های گمرکی حدود ۳۹ درصد و درآمد ناشی از نفت حدود ۶۷ درصد و سایر درآمد‌ها نیز به همین شکل است. براساس درآمد کل هم که محاسبه می‌کنیم با احتساب سایر موارد هم موجود است. تخصیص‌های عمرانی هم این موضوع را نشان می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->